05 June 2014

Diari 5 Jun 2014: Satu E-mail

Semalam sebelum pulang, email yang saya terima buat saya tidak keruan seketika. Hati berdebar-debar. Keyakinan diri sudah hanyut ke laut.

Email yang sebaris ayat sahaja. Pendek dan penuh makna.

"Berminat nak join?"

Hati saya berkata tidak. E-mail saya sign out tanpa memberi kata putus. Semalaman saya berfikir panjang. Semalaman juga saya bermonolog sendirian. E-mail yang wajib saya jawab. Mana mungkin saya menolak tawaran sebaik itu.

Mampukah saya menyiapkan dalam masa yang sebegitu singkat? Satu minggu? Itu soalan yang bertalu-talu datang dalam kepala saya. 

"Sempat, nanti akak bantu mana yang boleh". Itu jawapan kak midah apabila saya meluahkan kegusaran hati saya. 

Hari ini, saya balas e-mail tersebut.

"Saya cuba ya".

Saya tersengeh panjang. Saya sambut cabaran itu.





Diari diri,










memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment