04 June 2014

Diari 4 Jun 2014: Tentang Rasa

Ini blog peribadi saya. Tidak ada yang istimewa di sini. Siapa sahaja yang singgah di sini dan mengenali saya secara peribadi akan melihat sisi lain dalam diri saya.

Saya menulis sekadar menghiburkan hati sendiri. Meluahkan rasa yang terpendam yang tidak terluah dengan kata-kata. Kadang-kadang yang mahu saya kongsikan tak dapat saya huraikan dengan ayat-ayat yang panjang berjela. Cukup hanya dengan beberapa baris puisi yang lahir dari hati saya. Ia cukup untuk mengungkap segala yang terpendam di jiwa.

Saya hanya menulis mengikut rasa saya sahaja. Ia lahir dari hati saya. Terkadang idea datang bagai air mengalir tapi tidak sebaris ayat terukir di sini. Terkadang bagai gema bertandang di sukma tapi tidak terungkap dengan patah kata. Lantas semua idea itu hilang lenyap dari kotak fikir saya.

Ingin saja saya titipkan

pada deru angin lalu 
pada damai tasik itu
pada sesiapa saja yang lalu

tentang rasa yang terbuku 
tentang hati yang tak tentu
tentang rindu yang kian membeku
kian kaku
tentang cemburu yang membelenggu
yang merantai kalbu

dan
saya di sini 
mencari dicelah timbunan buku
mungkin berbulan baru  bertemu
penawar hati pengubat rindu




Diari diri,












memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment