03 June 2014

Diari 3 Jun 2014: Buat Pertama Kalinya

Hari ini hari kedua saya secara rasmi tidak ke ofis seperti biasa. Wah! saya jadi apa ni ya? 

Untuk bulan ini, saya hidup tanpa gaji. Langsai segala hutang piutang keliling pinggang, saya harus menghitung duit yang berbaki. Kelakar pun  ada rasanya. No more shopping. Macam la saya selalu shopping sakan. Jarang sangat saya bershopping pun. Membeli sekadar yang perlu sahaja. Selalunya yang saya beli buku sahaja. Hobi ini pun rasanya tidak boleh dirai buat masa sekarang ini.

Sukar rupanya mengubah rutin yang telah sebati dalam diri. Saya keliru sekejap dengan diri saya. Saya wajib mengubah rutin hidup saya. Ini bermakna saya mengubah segalanya. Sesukar mana pun halangan di hadapan, saya harus teguh melangkah. Saya sudah menghitung ranjau perjalanan hidup saya ketika saya membuat keputusan ini. Saya nekad kali ini.

Saya tahu saya akan keseorangan. Tiada lagi teman-teman yang meriah seperti dahulu. Tiada juga call, sms atau whatsapp dari pelajar-pelajar saya. Ah, saya betul-betul keseorangan.



حَسْبِيَ الله لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيهِ تَوَكَّلتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.

Semoga ada sinar di hujung jalan.


Diari diri,











memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment