20 January 2013

Diari 20 Januari 2013: Saya?

Entah apa mimpinya, saya teringin mencoretkan sepatah dua kata di sini. Blog yang tidak meriah sebab tuan punya blog juga hidupnya mungkin tidak meriah. 

Hakikatnya, hidup saya meriah. Meriah dengan tugas harian yang tidak pernah habis. Melayan karenah anak didik yang pelbagai membuat saya lelah. Mengejar tarikh keramat (deadline) untuk setiap tugasan menjadikan saya sasau sendirian. Seharian di pejabat menyebabkan otak seolah-olah tepu. Tepu walau hanya untuk menukilkan sebaris ayat disini.

Banyak yang bermain di minda sejak akhir-akhir ini. Ramai sudah sahabat yang telah meninggalkan saya sendirian di sini. Demi untuk hidup yang lebih baik, saya dengan rela menyokong keputusan mereka. Dan kini saya bakal kehilangan seorang sahabat lagi. Rasanya dalam masa terdekat, dia juga akan meninggalkan saya. Saya bakal kehilangan sahabat yang cukup baik, memahami dan sungguh mengambil berat.

Saya?

Itu yang selalu saya fikirkan. Saya mungkin boleh berbohong di depan khalayak, ungkapkan saja kalimah tidak kisah tetapi hakikatnya saya teramat kisah. Lama saya termenung sendirian. Berfikir dan terus berfikir.

Sampai bila saya harus di sini?

Harus begini?

Dan..

Hartakah yang saya cari?

Wang ringgitkah yang saya kejar?

Fikir yang terkadang mengundang airmata tanpa di pinta.

Ah, hati, Allah kan ada.














memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment