25 March 2015

Diari 25 Mac 2015 : Bertemu

Semalam saya singgah di rumah kak midah. Mahu menghantar EA form. Hajatnya singgah 10 minit sahaja. 10 minit yag telah menjadi 1 jam. Itu pun banyak cerita yang belum sempat diupdate. Alaa, lupa nak cerita pasal bos yang masuk wad.

Dua minggu lepas, beliau menghantar whatsapps. "Nanti singgah rumah ya, ambik air, akak dah beli mesin air ni."

Semalam barulah saya melihat mesin air tersebut.

"Akak beli mesin air apa hari tu?"

"Mai la tengok, ni mesin ni. Mahalnya boleh tahan jugak, harganya RM12k."

"Mahalnya kak."

"Akak bagi zah air ni satu bekas, bawak balik dan minum, tengok hasilnya nanti."

Dan kami pun berkongsi cerita.

"Kak Ila pesan produk hari tu kak."

"Ada, boleh je." Balasnya sambil berjalan mengambil produk tersebut.

"Zah pakai refresher tak lepas cuci muka?"

"Kak, saya tak pakai apa-apa pun kak, toner pun lupa pakai sekarang ni." Jawab saya sambil tergelak.

"Ehhh, u ni..nah, nah, I bagi u satu, try yang ni."

Akhirnya, azan maghrib baru saya boleh beransur balik dengan sebekas air kangen dan drinking water serta 1 refresher. Akak ni, ada je benda nak kasik.

Kak, terima kasih kerana sentiasa ada, tidak pernah lupa, tidak pernah jemu menjaga, memberi nasihat dan semangat. Ada ukhuwah tersimpul erat walau tanpa tali yang mengikat.














memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment