23 March 2015

Diari 23 Mac 2015 :Hujung Minggu

Sabtu dan ahad saya berseminar. Informasi yang saya perolehi dari group whatsapps  terus memikat hari saya. Seawal 8.15 saya ke FKE UiTM. Alhamdulillah, saya tiba tepat pada masanya. Jakun pula rasanya bila sendirian. Sorang-sorang tanpa kenal siapa-siapa dalam dunia yang pertama kali di huni ramai lelaki berbanding wanita. Saya memilih tempat duduk paling tepi dan barisan ke tiga dari belakang. Segan pula mahu menapak ke depan. Setengah jam kemudian, dua kerusi sebelah saya di duduki oleh dua orang pelajar. Budak remaja yang tidak boleh duduk diam. Bergoyang meja dibuatnya. 

"Madam boleh ya duduk diam-diam concentrate, tak ngantuk ke?"

"Ok je".

Saya menghabiskan hari sabtu saya di sini. Malamnya saya sudah berjanji untuk menghadiri majlis walimah bekas pelajar saya. Dalam hujan renyai seawal 7.30 malam saya ke Dewan Belia dan Kebudayaan Seksyen 7. Hakikatnya saya sudah keletihan. Demi mengenangkan pasangan mempelai yang sanggup datang menjemput saya, saya gagahkan juga diri yang sudah keletihan.



Aina dan Amin-pelajar saya



Group yang ramai tapi senang diuruskan
Dan ahad keesokan harinya saya berseminar sehari lagi.

Longlai rasanya.


Diari diri,





memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment