23 May 2014

Diari 14 May 2014: Hari Guru

Hari ini 14 May, hari terakhir kelas saya bersama mereka.

Kuiz yang terakhir, pesanan terakhir dan semester ini akan berakhir 2 minggu lagi.

"Kelas dah habis ya miss", Shiera bertanya.

"Dah, you all boleh balik, saya nak settelkan markah ni sekejap". Sengaja saya habiskan kelas awal dari biasa.

Kemudian mereka semuanya bangun, borak-borak dan akhirnya berkerumun di meja saya. Penuh mengelilingi saya. 

"Eh, you all balik la, saya nak masukkan markah ni je".

"Alaa miss, bagi la kami tengok markah". Ada suara yang saya tak dapat kenal pasti tuannya. 

Dan mereka berborak merentas kepala saya yang sedang duduk tercongok di dalam kerumunan itu. Ah, saya menggaru kepala yang tidak gatal.

"Tepi, tepi". Suara Zhahir dan Shiera yang menyergah dari belakang kawan-kawannya mengejutkan saya. 

"Surprise!!!"

Dua biji kek muncul di hadapan saya. Saya terkedu seketika. 

"Selamat Hari Guru, Selamat Hari Guru, Selamat Hari Guru miss". Inilah bait-bait lagu yang dinyanyikan oleh mereka. Terharunya saya.

Seterusnya, biarlah gambar-gambar ini bercerita.

Bukan main lagi Afiq gelak

Saya jadi makin kecil di kalangan mereka

Belon menceriakan suasana 

Saya eh kena potong?hehe

Agak-agak apa yang mereka gelakkan tu..

Kek yang sedap..:)

Terima kasih untuk gambar kenangan ini. Dah siap frame dah

Terima kasih kerana menghadiahkan kenangan indah untuk saya tahun ini. Tidak mungkin saya lupakan wajah-wajah kalian yang secara tidak langsung telah meringankan beban di bahu saya.

Saya doakan kalian berjaya dunia akhirat dan kejayaan kalian merupakan hadiah paling bermakna buat saya. Nikmatilah alam kampus yang membahagiakan ini kerana kalian tidak mungkin menikmati bahagia yang serupa di alam pekerjaan nanti.

Semoga sedikit ilmu yang saya titipkan dalam tempoh 8 minggu ini memberi manfaat untuk kalian. Moga ianya juga menjadi ilmu bermanfaat yang akan membantu saya di sana.

"Mengenali kalian hanya sekejap, dan dalam sekejap itu juga saya mengenali kalian".












memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment