17 November 2014

Diari 17 November 2014: Bos saya

Sudah 2 hujung minggu saya di sini, cuba menyiapkan kerja-kerja yang diberikan oleh bos saya ini. Bos saya ini sungguh baik. Saya tidak perlu mencarinya setiap hari. Beliau memberikan saya kebebasan penuh untuk saya menguruskan masa saya sendiri. Kalau saya bertemu beliau, 20 minit rasanya sudah terlalu lama. Semuanya formal.

Kami berkomunikasi melalu e-mail sahaja. Itu pun mungkin sebulan sekali dan ayatnya sebaris sahaja. Kerana e-mail sebaris itulah juga saya kelam kabut. Email sebaris itu jugalah buat hidup saya tak keruan.

Saya tahu beliau tidak akan meninggikan suara, tidak akan marah, tidak pernah sekali pun memperli saya walau pun hakikatnya saya sendiri tidak berpuas hati dengan hasil kerja saya sendiri.

Respon beliau pantas kalau saya menghantar email. Tidak pernah email saya terperap sampai sehari. Malah saya sering terkedu bila beliau membalas email saya dalam masa tidak sampai sejam.

Hati saya berdetik,

 'bukan ke dia sentiasa sibuk..sempat pula dia membalas email saya secepat ini'. 

Nasib baik email tidak mempunyai 'double blue tick' macam applikasi whatapps. Kalau tidak, pasti beliau dapat mengesan yang saya sudah membaca email beliau dan tidak membalasnya. Bukan saya tidak membalasnya, tapi mengambil masa untuk menyusun kata sebab kerja yang diberikan tidak siap-siap.

Bos yang sorang ini banyak membantu, memberi tunjuk ajar dan nasihat. Semoga Allah menganugerahkan beliau kesihatan berpanjangan, diampunkan segala dosa-dosa beliau dan sentiasa berada dalam limpah rahmat illahi.

Beliau ada dalam setiap doa saya.

Diari diri,





memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment