19 April 2014

Email buat Solehah III

From: Hasliza Hasan <hasliza.hasan@ymail.com>
To: solehahmohd<@gmail.com> 
Sent: Saturday, April 19 , 2014 10:28 PM
Subject:


Assalamualaikum adik manis,


Pertama-tamanya akak mintak maaf dik. Tidak dapat meluangkan masa untuk menitipkan khabar buatmu. Alasan sibuk rasanya tidak munasabah kan? Pasti 24 jam sehari yang Allah berikan cukup andai akak pandai membahagikan masa. Tapi sungguh akak sibuk dik!

Akak dah cakap hari tu kan akak dah kerja full time balik. Kebetulan dengan semester pendek yang baru bermula dan kami kebanyakkannya diberikan beban mengajar yang agak banyak, kelam kabut jadinya kami.  Pada akak, 18 jam mengajar seminggu tu dah memang banyak. Ada kawan akak yang terpaksa mengajar sampai 24 jam seminggu. Kesian diorang. Di tambah dengan tugasan lain yang menanti, rasanya akak dan kawan-kawan dah lelah mengejar deadline. Harus kena asma kalau macam ni gayanya. 

Akak diberikan subjek Company Law dan juga Criminal Law. Agak mencabar untuk memahamkan subjek Criminal Law kepada pelajar yang tidak mempunyai asas undang-undang langsung. Zero. Silibus Criminal Law yang diberi merangkumi Criminal Law I dan Criminal Law II yang biasanya di ajar dalam 2 semester. Lagi haru bila diajar dalam semester pendek yang hanya ada 8 minggu. Nak memahamkan actus reus dan mens rea pun dah mengambil masa 2 jam. 

Walau bagaimanapun, pelajar-pelajar Company Law akak banyak menceriakan akak. Kerenah mereka dalam kelas membuatkan akak tergelak besar. Nakal mereka menghiburkan hati. Pendek kata nak marah pun tak jadi dengan diorang ni. Mereka baik, sopan pun sebenarnya. Yang paling membahagiakan akak, mereka semua mendengar kata. Nasib kenal mereka sekejap cuma, kalau tidak, harus mereka dirindui. Dalam whatsapps pun still diorang nak kenakan akak tau. Hehehe...
Cantik kan??

Opps dik, sebelum terlupa, permohonan akak untuk berehat telah diluluskan minggu lepas. Akak dah cerita kan hari tu sebab musababnya.  Dalam masa tiga hari je, akak dah dapat jawapan dari pihak pengurusan. Akak dah buat akujanji akan membantu kalau khidmat akak diperlukan.  Doakan semoga Allah permudahkan urusan akak. 

Intip fb akak ya? hehee..tak de apa la dik, akak saje je mengarang. Biasa la, kita kan manusia, kadang-kadang ada pasang dan ada surutnya..macam laut kan? 

Ok la dik, cam lapar lak, nak kena cari makanan ni. Rasanya nugget ada lagi dalam peti ais tu. Jom join akak..hehe..

Hingga jumpa lagi.


Salam sayang,
Hasliza






memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment