02 July 2014

Andai ini ramadhan terakhirku

Tuhan
sesungguhnya
engkau jualah yang mengetahui segalanya
engkau jualah yang mengatur segalanya
engkau jualah yang menemukan aku dengan ramadhan tahun ini

Wahai Tuhanku
dihari-hari ramadhan ini
kau kuatkanlah hatiku
usah biarkan aku terjebak dalam dosa
dosa-dosa yang akan mengurangkan pahala puasaku

Wahai Tuhanku
dimalam-malam ramadhan ini
kau kuatkanlah hatiku
usah biarkan aku diulit lena yang panjang
agar dapat aku sujud padamu di saat orang lain masih bermimpi

Wahai Tuhanku
andai ini ramadhan terakhirku
aku mohon padamu
kau terimalah puasaku
kau terimalah sujudku
kau terimalah segala amal kebaikkanku
yang sedikit ini

Tuhanku
kau ampunkanlah dosaku
dosa ayah ibuku
dosa guru-guruku
dosa sahabat-sahabatku
dosa semua orang-orang yang kucintai
dosa anak muridku
jangan kau biarkan mereka lalai
kau bimbinglah mereka menuju jalanMu ya Allah
Ya Allah kau ampunkanlah dosa seluruh muslimin dan muslimat

Tuhan,
Andai ini ramadhan terakhirku.



#hasliza#hasan#
memadailah Allah sebagai kekasih, Al-Quran sebagai hiburan dan mati sebagai peringatan

No comments:

Post a Comment